FOTÓGALÉRIA A DÍJÁTADÓ GÁLÁRÓL
A privátbanki és vagyonkezelési szakma 2023-ban ismét megválasztotta a legkiemelkedőbb teljesítményű szolgáltatókat a Társaságunk Díjátadó ünnepségén. Az először 2015. szeptemberében megrendezett Private Banking Hungary Díjátadó ceremónia mára olyan értékteremtő, magas színvonalú díjazássá vált, mely tartósan nívós elismerés a győzteseknek belföldön a vagyonkezelési és privátbanki szakmában egyaránt. A Díjátadó különlegessége, hogy a jelölteket a wealth management szolgáltatók, azaz a versenytársak értékelik, így évről évre független és objektíven pontos képet kínál a szektor szakmai teljesítményeiről.
2023-ban a tavalyi sikereket folytatva, ismét egy külön Gálaest keretében adtuk át 10 kategóriában díjakat: Az Év Privátbanki Szolgáltatója Díj, Az Év Üzletágfejlesztője Díj, Az Év Senior Privátbankára Díj, Az Év Junior Privátbankára Díj kerültek állandó kategóriaként kiosztásra. Idén először kiosztásra került az év Family Office/BVK Szolgáltatója Díj is, a tavalyi hatalmas igény és a piacon egyre növekvő jelenlétnek eleget téve. Az Alapkezelői Díj immár ötödik alkalommal emelte ki a vagyonkezelési szakma szakembereit, emellett a tavalyi kezdeményezést folytatva idén harmadszorra kerültek díjazásra a legjobb Prémium Banki üzletágak, valamint átadásra került a Blochamps adatbázisai alapján összegzett PB Kezelt Vagyon Méret Díj, és PB Legnagyobb Egy Ügyfélre Jutó Kezelt Vagyon Méret Díj is. Az est méltó zárásaként immáron harmadszorra adta át a szakma A Magyar Privátbanki Szakmáért járó életút elismeréseket is. A jelöléseit idén 19 szolgáltató adta le, értékelve a versenytársak teljesítményét.
A győztesek
1.Az Év Üzletágfejlesztője Díj: OTP Bank PB, MBH Bank
Az idei évben az üzletágfejlesztői díjat egyszerre 2 szolgáltató nyerte el: az MBH Private Banking, az OTP Private Banking vagyonkezelési és privátbanki szervezeti, üzletfejlesztési projektjeik kapcsán. A dobogó megállapításakor kiemelten fontos helyet játszott, hogy mely szolgáltatók tudtak a vizsgált időszakban jelentős szolgáltatási, termék, HR fejlesztési, képzési vagy IT beruházási téren még komplexebb privátbanki és vagyonkezelési szolgáltatóvá válni.
Az elmúlt 2-3 év különös intenzitással hozott korábban nem látott fejleményeket, kihívásokat, aktualitásokat és ezeket minden szolgáltatónak le kell követnie, különben lemaradnak a piaci változások örvényében. Az üzletágaknak olyan témákban kellett megállniuk a helyüket, amelyekkel előtte még sosem foglalkoztak - mint a mesterséges intelligencia vagy a Gen Z bevonása családi vagyontervezési folyamatokba.
2. Egy Ügyfélre Jutó Legnagyobb Kezelt Vagyon Méret Díja: Hold Alapkezelő
Az Egy Ügyfélre Jutó Legnagyobb Kezelt Vagyon Méret Díját idén, a feltörekvő tavalyi második, a Hold Alapkezelő vihette haza, 369 millió forintos ügyfelenkénti átlagvagyonnal. Második helyezettként 2023-ban a Concorde 314 milliós teljesítményét díjazták, míg idén az Erste Private Banking szerezte meg a harmadik helyezést 307 milliós átlagvagyon mérettel. Az elmúlt év során kiemelkedően nehéz volt tartósan magas ügyfélszámlavagyont fenntartani, illetve esetleg még növelni is azt. A privátbanki piaci munkában a számos soft mérce és rideg adatsor összehasonlítás közül mindig is az egyik legbeszédesebb működési hányados volt az egy ügyfélre eső kezelt vagyon kimutatás, így ez a kategória idén is okkal volt jelentős verseny tárgya.
3.Kezelt Vagyon Méret Díja: OTP Bank Private Banking
Az elmúlt évtizedekben senki nem tudta a regnáló nyertest, az OTP Bank Private Bankinget (2622 mrd) kimozdítani az első helyről, azonban idén a második helyet már az MBH Bank Private Banking tudhatja magáénak. A harmadik pozíciót az Erste Private Banking érte el.
4. Az Év Prémium Banki Szolgáltatója Díj: Erste Premium
Harmadszor került kiosztásra hazánkban a Prémium Banking Szolgáltatói díj. Ebben a 2021-ben debütáló kategóriában minden versenytárs csak egyetlen szolgáltatót jelölhetett meg idén is. „Azt gondolom, a prémium szegmens rohamos előretörése és az elit pénzügyek digitalizáción keresztüli demokratizálódása már a közeli jövőben is a korábbinál sokkal nagyobb figyelmet fog irányítani a premium bankingre. Ez a szám tavaly is jelentősen kompetitív volt és ez idén sem lett másként. Talán itt volt a legszorosabb a verseny” - mondta Karagich István, a döntés megindoklásában. A három díjazott: 1. helyen végzett az Erste Premium, a második helyen a Raiffeisen Premium Bank, illetve osztozott a 3. helyen a CIB Bank Magnifica és a K&H Premium Bank szolgáltatása.
5.Az Év Junior Privátbankára Díj & Az Év Senior Privátbankára Díj
Helyezések nélkül kerülnek átadásra minden évben a Junior, illetve a Senior kategóriák győztesei. Külön emeli a két kategória nívóját, hogy a szakemberekre a szektor vezetői adják le nominációikat, így a díjazottak okkal tekinthetik megtiszteltetésnek a versenytársak elismerését szakmai munkájukkal kapcsolatban. Idén Zámbó Krisztián (OTP Bank), Szilvási Attila (CIB Bank) és Lipovits Ildikó (K&H Bank) kapták a Junior kategória okleveleit, míg a Senior kategória díjaival Szilágyi Péter (Raiffeisen), Szini Orsolya (Erste Bank) illetve Barna Brigitta (MBH Bank) sok éves teljesítményét ismerték el.
6. BVK/ Family Office Díj
Idén úgy döntöttünk, hogy teret adunk a gyorsan növekvő családi vagyonkezelői szektornak és külön díjazzuk a legelkötelezettebb Family Office-t is. Első alkalommal ez a díjat az Apelso Trust érdemelte ki, akik elkötelezett munkájukkal segítik a családi vagyonkezelés elterjedését.
7.Private Banking Hungary Alapkezelői Díj
Az Alapkezelői Díj megszületése előtt a privátbanki és vagyonkezelési szolgáltatók vezetői adták le szavazataikat arról, személy szerint a szektortársak közül melyik alapkezelői menedzserrel szeretnek együtt dolgozni, illetve kinek a mindennapi munkáját tartják sokra akár versenytársként is. Fontos kitétel a kategória kapcsán, hogy ez az Alapkezelői díj nem hozamteljesítmény díj, sokkal inkább a szektort befektetési termékekkel kiszolgáló szakemberek sok éves munkájának összegző elismerése, kifejezetten a piaci szereplők és versenytársak nominációi alapján. A 2023-as év 3 nyertese a szavazatok alapján Pekár Dávid (Raiffeisen Alapkezelő), Hosszú Ferenc (OTP Alapkezelő) és Gyurcsik Attila (Accorde Alapkezelő).
8. Az Év Privátbanki Szolgáltatója Díj: MBH Private Banking és a F.W. Raiffeisen
Akárcsak az utóbbi 4 évben mindig, idén is rendkívül szoros verseny volt a szakma privátbanki igazgatóinak az adott évben a legjobban teljesítő TOP3 versenytársra leadott szavazatai alapján az „Év Magyar Privátbanki Szolgáltatója” címért. A kategória jelölései közül az első öt helyezett az összes szavazat nem kevesebb, mint 80 %-át gyűjtötte be. A hatalmas versenyből idén - ez a ritka alkalmak egyike egyébként, de - holtversenyben lett első helyezet az MBH Private Banking és a F.W. Raiffeisen. Az ezüstérmes helyet az Erste Private Banking és az OTP Private Banking szerezte. A dobogó harmadik helyére a Concorde ért be.
Az Év Privátbanki Szolgáltatója cím dobogója talán a legnagyobb szakmai elismerés az iparágban, hiszen a szolgáltatói munka egész éves eredményeit minősíti a vagyonkezelési és privátbanki szakma igazgatóinak szavazatai alapján. Vegytisztán jelzi a versenytárs igazgató kollégák megbecsülését. Ők idén 44 dobogós pozícióra nomináltak szavazataikkal. Konszenzusos, ám egymástól függetlenül kialakított véleményükről jól tanúskodnak a statisztikák, hiszen az 5 legtöbb szavazatot elnyerő nem kevesebb, mint az összes szavazat 80%-át nyerte el!
9.A Magyar Privátbanki Szakmáért Díj
Másodszor kérték fel a szervezők az ünnepélyes Gála alkalomra tekintettel a szolgáltatók igazgatóit, hogy A Magyar Privátbanki Szakmáért Díjra és jelöljenek egy-egy szakembert, olyan kollégát, aki az elmúlt 15-20 évben a magyarországi Private Banking arcává tudott válni szakmai körökben. Olyan szakembereket díjazott most is az iparág, akik az elmúlt két évtizedben privátbanki szakmai és vezetői munkájukkal a szektoron belül, míg megjelenéseikkel, nyilatkozataikkal a szélesebb publikum előtt képviselték magas színvonalon a szakmát. A modern pénzügyi világ egyik legkomplexebb szolgáltatását tudták bevezetni, meghonosítani, felépíteni és folyamatosan szemük előtt tartják annak gyümölcsöző működtetését, valamint az ügyfelek legmagasabb szintű kiszolgálását Magyarországon. A díjat idén Murvai Ildikó, Baki Zoltán és Somlai László nyerte.